Seminarium

Webbinarium: Världshandeln i skuggan av coronakrisen

sep
24 september 2020, 14:00-15:30

Följ med Svenskt Näringsliv på en virtuell resa där du får möjlighet att lyssna till näringslivsrepresentanter från USA, Sydafrika, Japan, Australien och Brasilien. De ger sina perspektiv på den rådande situationen och hur de tror att coronakrisen och debatten som följer i spåren påverkar världshandeln framöver.

Coronakrisen har förödande konsekvenser för företag runtom i världen och har fått stora negativa effekter på global handel. Containrar fastnar i Kina och orsakar problem i USA, stängda fabriker i Europa påverkar marknader i Latinamerika. Krisen är global, med globala återverkningar. För att förstå situationen behöver vi se bortom vårt eget land och vår kontinent.

Paneldeltagare:

• Anna Stellinger, Chef för internationella och EU-frågor, Svenskt Näringsliv
  • Bryan Clark, Director of Trade & International Affairs at Australian Chamber of Commerce and Industry
  • Cas Coovadia, Chief Executive Officer at Business Unity South Africa
  • Constanza Negri Biasutti, Head Trade Policy at National Confederation of Industry Brazil
  • Ichiro Hara, Managing Director at Keidanren (Japan)
  • John G. Murphy, Senior Vice President for International Policy at United States Chamber of Commerce

Moderator för evenemanget är Soumaya Keynes, Trade & globalization editor på The Economist.

Svenskt Näringsliv är huvudarrangör men evenemanget sker i samarbete med United States Chamber of Commerce, National Confederation of Industry Brazil, Australian Chamber of Commerce, Keidanren (Japan) samt Business Unity South Africa

sep
24 september 2020, 14:00-15:30