Mätning av företagsamheten i Sverige

Svenskt Näringslivs mätning av företagsamhet presenteras årligen. Syftet är att studera om antalet personer som väljer att ansvara för ett företags utveckling ökar eller minskar. Dessutom undersöks vilka grupper som tillkommer och vilka som lämnar företagandet. Till exempel om det sker en föryngring bland de företagsamma eller om fler kvinnor söker sig till företagandet. De första rapporterna utkom våren 2009.

I dokumentet Metodbeskrivning Företagsamheten 2017.pdf  finns en detaljerad beskrivning över hur mätningen går till.

Visar 121 - 132 av 132
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Norrbottens län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Skåne län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Stockholms län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Södermanlands län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Uppsala län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Värmlands län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Västerbottens län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Västernorrlands län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Västmanlands län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Örebro län
RAPPORTPublicerad: Företagsamheten 2015 Östergötlands län