SEMINARIUM / MÖTE Län: Jönköpings län

Webbinar - Sjukskrivna medarbetare och läkarintyg, vad gäller egentligen?

När ska medarbetaren lämna ett läkarintyg till arbetsgivaren? Hur läser man ett läkarintyg, vad står det egentligen? Vad ska intyget innehålla och vad gör jag som arbetsgivare när jag får ”blanka” intyg? Har jag som arbetsgivare rätt att ifrågasätta läkaren? När ska jag göra en plan för återgång i arbete?

Vi vill hjälpa dig som arbetsgivare att ställa krav och göra rätt när det gäller sjukskrivningar. Frågorna är många. 

I detta webbinarium tillsammans med Catharina Bäck, socialförsäkringsexpert på Svenskt Näringsliv och Alija Dizdarevic, samverkansansvarig på Försäkringskassan får du svaren. De informerar även om den nya mall för sjuklöneintyg som träder i kraft den 3 december i år.

Varmt välkommen att delta!

Datum och tid

  • Måndag 9 december 2019, kl. 13:30 – 14:30

Plats

Via länk som skickas till din epost, ,, ,

Pris

Föranmälan krävs. Deltagande sker via länk som skickas till dig senast 9/12 kl 09.00, webbinariet är kostnadsfritt. Under själva seminariet har du möjlighet att ställa frågor via modererad chatt. Vet du redan nu en fråga du vill ha svar på kan du maila den till olle.karstorp@svensktnaringsliv.se senast 5/12.