Växjö kommun bjuder in till en digital upphandlingsträff den 5 november. Vi vill uppmuntra till dialog kring offentlig upphandling och svarar gärna på dina frågor under träffen. Träffen kommer även att vara en kick-off för den kommande upphandlingsskolan, då vi kommer att berätta mer om konceptet och hur du kan delta.
Träffen är ett webbinarium där företagare är välkomna att ta del av hur Växjö kommun arbetar med offentliga upphandlingar, hur och på vilket sätt dialog kan genomföras i samband med upphandling samt vad som är på gång i Växjö kommun inom upphandlingsområdet.
På mötet finns experter från Svenskt Näringsliv och Företagarna för att ge sin bild av arbetet med offentlig upphandling från näringslivets perspektiv. Satsningen görs i samarbete med Svenskt Näringsliv och Företagarna.
Vi informerar om kommande upphandlingsskola och vill gärna ha inspel från deltagare så att vi kan anpassa innehållet efter behovet.
Träffen fungerar som en kick-off inför den kommande upphandlingsskolan och de strategiska samtal som ska föras. Syftet med upphandlingsskolan är att öka dialogen mellan företagare och Växjö kommun. Det handlar om att ge stöd till företagare kring offentlig upphandling samt att kommunen kan få input och öka sin förståelse för det lokala näringslivet. Upphandlingsskolan syftar till att göra det lätt att göra rätt, så att fler aktörer har möjlighet och kunskap att lämna anbud.
Det kommer att ges möjlighet att ställa frågor via chatten direkt till politiker, tjänstemän och experter på temat. Har du frågor gällande offentlig upphandling och Växjö kommuns arbete kan du ställa dem i anmälningsformuläret eller live via chatten. Alternativt skicka ett mail med din fråga till info@vaxjo.se
Länk till mötet kommer någon dag innan mötet äger rum.
Välkommen med din anmälan