Inbjudan till dig som är tjänsteperson med inköps- och upphandlingsansvar inom kommun/region.
Kommuner/regioner kan höja kvaliteten och spara pengar genom att arbeta smartare med sina inköp. Det handlar bland annat om att se till att man har en inköpsmogen organisation och att kravställningen blir relevant, men också om att göra spendanalyser över sina inköps- och leverantörsmönster. Självklart gäller det ju också att formulera bra avtal och att följa upp dem.
Tillsammans med Ellen Hausel Heldahl, upphandlingsexpert Svenskt Näringsliv, går vi igenom konkreta verktyg som ni kan använda och Annika Edmén och Maria Lidbom, från Advokatfirman LA PARTNERS AB, kommer ge exempel på hur man blir bättre i avtalsutformningarna och det senaste inom rättspraxis.
Under seminariet kommer du kunna ställa frågor och kommentera i en chatt. Din anmälan behöver vi senast den 2 november. Länk för deltagande skickas ut på förmiddagen den 3 nov. Arrangemanget är kostnadsfritt.