Det är företagsamma människor som skapar jobben. Med rätt förutsättningar kommer fler att våga förverkliga idéer och utveckla sina företag. Under april månad vill vi rikta extra uppmärksamhet mot alla jobbskapare ute i landet. ”Nu drar vi igång kampanjen Gilla Jobbskaparna med utdelningar av solrosor och aktiviteter i sociala medier”, säger regionchef Ola Toftegaard.
Gilla Jobbskaparna är ett initiativ från Sveriges företagsamma människor och Svenskt Näringsliv. I sociala medier använder vi hashtaggen #gillajobbskaparna. Tanken är att uppmuntra till att skapa bättre förutsättningar för fler och växande företag.
Symbolen för aktiviteten är en solrosmugg med solrosfrö och jord i. Flera företag är involverade i kampanjen och kommer att dela ut solrosmuggen till sina kunder. Men kampanjen blir kanske tydligast i sociala medier.
– I år kraftsamlar vi för att öka förståelsen mellan företagsamma människor och vad de bidrar med till vår gemensamma välfärd. Vi kommer att uppmärksamma flera företagare som är inspirerande jobbskapare och som kan vara förebilder för andra. Det viktigaste är att förstå att bakom ett företag står det en företagsam person, och det är de som skapar jobb och välstånd. Om de bara får förutsättningar kommer de att växa, precis som ett solrosfrö. Det är det vi vill förmedla. Så gör det istället enklare för företagsamma människor – inte svårare säger Ola Toftegaard regionchef Svenskt Näringsliv i Jämtland.
En handfull filmer från olika branscher med bäring på jobbskapare i Jämtland har tagits fram och kommer kunna ses här och på FB: https://www.facebook.com/snjamtland/
Först ut är Persson Invest, tillsammans med sina 1050 anställda i Sverige bidrar ni med exempelvis 580 poliser varje år. I samarbete med det offentliga är ni också aktiva inom utbildningsområdet.
#gillajobbskaparnajobbskaparnaEntreprenörskap