Webbinarium

Ordning och reda på arbetsplatsen – att hantera misskötsamhet

Arbetsgivare ställs ofta förr eller senare inför problematiken att en arbetstagare missköter sig. Det kan handla om allt ifrån olovlig frånvaro, arbetsvägran, dåliga arbetsprestationer till samarbetsproblem.

mar
192021

Endast digitalt deltagande

19 mars 2021 13:00–14:00

Kontaktpersoner

Vad har arbetsgivare för skyldigheter att komma till rätta med problematiken? Hur mycket misskötsamhet ska en arbetsgivare (och kollegor) behöva tåla? När är misskötsamhet, i arbetsrättslig mening, så pass allvarlig att det kan leda till uppsägning eller avsked? Det är några av frågorna Sarah Berger, arbetsrättsjurist Visita, kommer att besvara under detta seminarium.

Seminariet passar dig som vill få en övergripande genomgång av regelverket samt praktiska råd för att hantera misskötsamhet. 

Läs också

Sarahs praktiska råd

Föreläsare

  • Sarah Berger, Arbetsrättsjurist Visita

    Sarah Berger

    arbetsrättsjurist Visita

En del av Arbetsgivardagen

Svenskt Näringslivs traditionella Arbetsgivardag blir digital tills vi kan mötas som vanlig igen. Under vecka 11 och 12 erbjuder vi ett webbinarium per dag mellan kl 13.00-14.00. Dessa webbinarium genomförs av Svenskt Näringsliv och våra medlemsorganisationer och innehåller en rad frågor som rör dig som arbetsgivare.

Anmäl dig till ett eller flera webbinarium, deltagande är kostnadsfritt, och du har möjlighet att ställa frågor under sändningen. Du kan också maila in dina frågor i förväg till karl.hulterstrom@svensktnaringsliv.se.

Länk till webbinariet finns i din bekräftelse.

ArbetsgivardagenArbetsrättArbetsgivarfrågor